onsdag 23 januari 2013

Pepptalk!

Jag har verkligen bestämt mig för att 2013 är året då gravidkilona SKA väck. Den här gången är det inte något jag bara tänkt från ena dagen till den andra utan den här gången har jag PLANERAT! Haha! Jag har haft förmånen att få lära mig om företagsutveckling och hur man ska lyckas inom karriären så varför inte använda mina kunskaper till att lyckas att forma min kropp? Vad är det då för grundstenar?

1. Mål, man ska ha ett stort mål, ett slut mål. En vision om när man är där och hur det kommer att kännas när man lyckats.

2. Planering! Hur ska man ta sig till målet? Vad behöver man göra varje dag för att komma ett litet steg närmare mitt mål? När du gjort en dagsplanering, veckoplanering och årsplanering... FÖLJ DEN!

3. ACTION! Börja handla! Börja gå mot målet. Man måste gå från tanke till handling, annars kommer man aldrig komma dit man vill!

4. Skapa delmål! Så att du känner dig lyckad på vägen och orkar fortsätta!

5. FOKUS! Tänk till, vad är det som gör att du fortsätter fokusera på målet? Någonting som håller dig på banan. Om du sätter dig på ett "vanligt" tåg så kommer du se hindren på vägen, husen och träden. Men om du bestämmer dig för att sätta dig på X2000 så ser du inte hindren vid sidan, dom kommer bara svischa förbi!
T.ex en motivationsbild på kylskåpet, träningsbloggar, hälsomässor och belöningar kan vara saker som får dig att hålla dig motiverad.

6. Dröm stort! Men börja i det lilla. Sätter du för stora krav det första och inte lyckas är det svårt att inte känna sig misslyckad. Sätt rimliga delmål! Men tro på dig själv!!

Och glöm inte: om du alltid gör som du alltid har gjort kommer du också alltid få det du alltid har fått!

2 kommentarer: