lördag 27 februari 2010

38+0


v. 38 + 0 idag, alltså går vi in i v. 39!
" Det är som en tickande bomb" fick jag höra här om dagen. Och jaa det är verkligen sant.
I min mage ligger det en färdig bebis på ca 3200 gram och är ca 50 cm lång. Bebisen är nu redo för ett liv utanför livmodern.
Det är oklart om vad som sätter igång en förlossning men forskning säger att det är barnet som bestämmer när det vill komma ut. Att graviditetslängden finns i barnets arvsanlag. Det anlaget har bestämts efter vad som är normal graviditetslängd i din och din partners familj.
Woho! när jag var beräknad behagade jag inte komma ut.. inte ens förrän två veckor senare dessutom. Jag får nog redan nu ta ett allvarligt snack med våran bebis, för vi måste kunna förhandla om detta.

6 kommentarer:

  1. Hej! =)
    Inte visste jag att du hade blogg, skoj! =)
    Va fin du är, vilken vacker mage du har!!
    Hur är allt med dig nu för tiden?
    Bor ni i Mariestad?
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hej!!
    tack tack :) det är sånt man behöver höra i nuläget ;) Allt är bara bra! själv då? Jag följer allt din blogg :))
    Ja vi bor i radhus i högelid.
    kram kram

    SvaraRadera
  3. Men du har alltid varit vacker! =)
    Vad roligt att läser min blogg, visste inte att du hade hittat till mig. =)

    Då bor vi inte så långt ifrån varandra ju, jag bor på madlyckan i lägenhet.
    Vilka radhus är det ni bor i?
    Dom vid glimmervägen?
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Nej jag vet!! :)) Vi bor på svampen, om du vet vilka jag menar? dom rosa/vita.. Vad gör du nu för tiden då? förstår att du jobbar men med vad? krams

    SvaraRadera
  5. Jag tror jag vet vilka radhus ni bor i. =)
    Jag jobbar som personlig assistent, utbildade mig till uska efter gymnasiet.
    Du jobbar på intensiven?
    Det måste vara spännande eller rättare sagt intressant?
    Kramis

    SvaraRadera
  6. ja det är jätteintressant :) trivs jättebra! Men just nu går jag hemma på havandeskapspenning.
    krams

    SvaraRadera