fredag 19 februari 2010

Packa BB väskan.

Jag har börjat fundera på vad man ska ta med i BB väskan, det börjar ju faktiskt närma sig och det kanske är dags att börja packa den?
I alla fall känns det lite konstigt för mig att packa redan nu då jag alltid packar i absolut sista stund och det brukar bli jättebra!
Man kan ju tycka att det inte ska behöva vara så svårt, men hur stor väska ska man ha? Man ska ju faktiskt inte flytta in på BB.
Så nu när man står här och funderar på vad jag redan nu kan packa så är det löjligt svårt, trots alla listor, stora som små på hemsidor och i gravidtidningar så står man ändå handfallen. (Vilka bekymmer jag har!!)
Kläder till mig, jag har ju ytterst få plagg jag kan använda i nuläget så dom kan jag ju inte packa..och jag tror inte att jag kommer i mina vanliga byxor direkt efterråt för det är ju lite väl önsketänkande.. Blöjor, amningskupor, bindor? finns väl där?
Fika? Ska jag packa ner en chokladkaka redan nu? nää skulle inte tro det.
Hygienartiklar? Jag vill nog använda min tandborste tills vidare..
Äsch allvarligt, hur snabbt tror man att en förlossning drar igång? Jag är ju förstföderska, det är ju inte som på tv, att man plötsligt på fem minuter har krystvärkar.
Jag kan nog trots allt packa i sista stund eller i alla fall när jag inser att det är på gång...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar