lördag 6 februari 2010

Väntar ett barn

Idag har vi varit i skaras badhus.
Riktigt mysigt, det är bara i vattnet som jag inte har ont någonstans..
I badhuset blir man som en kändis.. eller i alla fall min mage, alla man möter tittar eller stirrar ner på ens mage och pratar man med någon så pratar personen mer med magen än med mig.
Men magen i dess storhet gör ju också att de andra delarna på kroppen som man annars inte är så nöjd med blir plötsligt väldigt små i jämförelse.. vilket är positivt!

Idag tänkte jag hinna med att pyssla lite i barnrummet innan vi ska på bio ikväll.
Det blir så verkligt när man ser hur det börjar komma i ordning, tänkt att vi snart från att vara två helt plötsligt blir tre..
Det får mig att tänka på dom blivande mammorna på föräldraträffen, dom ska ha barn snart men har inte vågat handla någonting.. "om jag handlar något nu så kommer det säkert hända något" men så orkar jag bara inte tänka..
Jag vet att jag kommer inte att må varken bättre eller sämre av om jag har barnsaker eller inte om något tragiskt skulle hända, det skulle göra precis lika ont.
Man väntar ett barn inte ett missfall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar