måndag 8 februari 2010

Tur


Vi har varit på föräldraträff i eftermiddag och då inser jag vilken tur jag har som har Andrea och Carro som just har fått barn! Genom dom har jag fått massor av dyrbara tips.

Jag blir helt chockad av hur lite dom andra blivande mammorna inte vet, idag frågade en av tjejerna hur man får hjälp med försäkringskassan.. är ju inte så konstig fråga men då inser jag att det måste ju betyda att hon antagligen inte har sökt föräldrapenning och ska ju ha barn samtidigt som mig... Med försäkringskassans snabbhet så inser man ju snart att på fem veckor så kommer det inte hända mycket!

Blir helt nervös för hennes räkning.

Haha jag har verkligen gått in i mammarollen! Jag som brukar leva för dagen och bara tänka i nuet.

Denna Alex har nu sökt föräldrapenning redan fram till slutet av sommaren och till och med har semestern klar.. inte likt mig.

Man blir alltså inte bara ett hormonellt, gråtande och känsligt vrak utan man blir en mogen, hänsynfull och framtidstänkande blivande mamma.


Imorgon ska vi åka till ikea och shoppa loss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar