torsdag 11 februari 2010

Tappat kontrollen.

Jag har som sagt kommit på att det inte är särskilt glamoröst att vara gravid.
Ju längre in i graviditeten man kommer ju mindre glamoröst är det när man är tjock, flåsar och har en så täppt näsa att det har en tedens att låta ett långt pipande ljud vid varje andetag.
Förra veckan började mina allvarliga nojor som nu inte går att ignorera utan har jag fått något på hjärnan så måste jag bara ha det..och där med trodde jag att det inte kunde dyka upp fler oväntade gravid symtom "nu har jag väl ändå genomgått allt..?" men ack vad fel man kan ha.
Min mage är nu uppsvälld som en blåsfisk och det går bara inte att kontrollera "luftutloppet" om man säger så... Om fisen har bestämt sig för att den vill ut.. jaa vart ska den annars ta vägen? Det finns inte plats någon annan väg.. så det är bara "to let it go with the flow".
Det finns platser som man faktiskt inte vill att detta ska hända.. som i ica kön till exempel...
Men vad gör man? Jag har inte längre kontrollen över min kropp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar