lördag 13 februari 2010

Jag tänker skina!

Nu har jag just varit nere i stan för att införskaffa lite saker för imorgon då det ju är alla hjärtans dag! Och vår första dessutom.. så då måste man ju få mysa till det lite.. Jag har inte planerat något invecklat men det är ju tanken som räknas.
I morse vaknade jag hungrig som vanligt och kom ur sängen i tid, det är ju ett plus. Idag ska vi på bio, så istället för att dra på mig dom vanliga mjukisbrallorna som jag bor i nu för tiden tänkte jag att det måste ju finnas något NÅGOT annat som jag kan få på mig och få känna mig lite fin..
Efter frukost och dusch började den svettiga kampen med att få på sig något annat.. jeansen gick till knäna, så det gick alltså inget bra.. och nu ser min garderob ut som ett bombnedslag och jag känner mig verkligen inte finare precis.
En timme senare framför spegeln suckandes, sa jag högt och argt till mig själv "nu ger jag upp" och som ett litet barn gick jag upp för trappan så hårt jag kunde och drog på mig mina mjukisbrallor. Det är bara att acceptera mitt öde! Så nu tänker jag unna mig en massa lyx med fina naglar, fixa frisyren och lägga en toppen make up, för iklädd mina träliga mjukisbrallor tänker jag skina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar