måndag 22 februari 2010

Kisseprov.

Med helt underbart väder ute startade vi upp dagen med ett mvc besök i förmiddags, allt var bra och mitt sf mått fortsätter att planas ut, huvudet är fortfarande ruckbart men inte helt rörligt så bebisen får nog anstränga sig ordentligt för att kunna vända sig.
Under min graviditet har jag haft tre urinvägsinfektioner, inte så kul! Och nu när det närmar sig förlossningen så vill man ju kolla igen (fast man inte har några symtom) för det är inte bra att ha urinvägsinfektion när man föder för bebisen kan få en infektion då.
Så sagt och gjort så beslöt vi att jag skulle kissa i en burk och vi skulle kolla en sticka som kan visa direkt om det finns tecken på urinvägsinfektion och då skickar man in ett rör så man ser vad det är för bakterier så man vet vad man ska behandla.
I alla fall, inne på toaletten började jag ångra mig när jag insåg hur tjock och klumpig jag faktiskt har blivit (behövde jag en påminnelse om det?) och hur den där burken måste ha krympt?! Så med stövlarna spridda på golvet och byxorna vid fotknölarna och en lutande ställning framåt över toastolen försökte jag pricka burken.. sneglande på dörren givetvis för jag kunde inte minnas att jag låste dörren?
Till slut mycket nöjd med sinande urin och en del missande hade jag lyckats få i några droppar i burken trots allt.
Efter detta gympass visade det sig att stickan såg bra ut och jag slipper ännu en antibiotikakur, skönt! Man blir otroligt illamående av det där.
Sedan begav vi oss till den stora staden och lunchade och unnade oss en kort promenad vid hamnen, idag får man faktiskt vårkänslor! Strålande sol och kvittrande fåglar, våren är nog trots allt på väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar