fredag 12 februari 2010

Förlossningsplan

Eftersom jag har haft en tedens att vakna mitt i natten och vara jättehungrig så beslöt jag mig för att ha en banan vid sängen så att jag slipper gå upp och ändå kan somna om belåten då bananen lindrar snabbt och smidigt den eviga gravidhungern.. Men sedan bananen legat där och bara väntat på mina behov så har jag helt plötsligt inte varit hungrig! Jag har givetvis vaknat och gått på toaletten men har inte varit det minsta hungrig.. så för någon dag sedan när bananen hade bott bredvid sängen en vecka så tyckte P att det va dags att äta upp den för den började inte se så kry ut längre.. och vad hände inatt?
Jag vaknade vid fyra och var vrålhungrig! Bara för att den där bananen inte låg där! Givetvis..
Då hörde jag ett konstigt ljud som kom utifrån, jag bestämde mig för att det säkert var snö som trillade ner från taket men efter detta ljud så började hjärnspökena. Konstigt vad urdålig sömn kan göra med en..
Så vrålhungrig och en tro att någon skulle göra inbrott i huset så somnade jag först två timmar senare.. suck.

Nu på förmiddagen har vi varit på mvc för kontroll.
Allt såg bra ut och mitt sf mått har planat ut sig så det är inget att oroa sig över..
Sedan diskuterade vi våran förlossningsplan.
Det börjar verkligen närma sig! Ena dan ser jag fram emot förlossningen med spänning och nästan dag känner jag mig nervös och osäker.
Tänk om man får fullständig panik?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar