onsdag 17 februari 2010

Sjuk dröm

Det är tur att jag sov så bra förra natten... för natten som var fick jag lida för att jag var ute och gick, det känns som att mitt hjärta har bosatt sig i mitt blygben och varje gång det slår så går det en elak ilning genom mitt bäcken.
Så jag har sovit kasst, antagligen P också..för det har gjort ont konstant inte bara vid vändning som by the way betydde att jag fick vända i fem etapper från sida till sida.
Barnmorskan som uppmuntrar så till promenader, men när det inte går??
Jag får ta och simma lite mer istället.

I alla fall så somna jag till slut när det började ljusna ute och då drömde jag givetvis en jättesjuk dröm om att min bror hade dött.
Han låg i en öppen kista i en jätteliten kyrka (som på film..med dimma och hela fadderullan) och jag skulle gå in och titta på honom. På ett konstlat sätt så var jag inte minsta ledsen för jag visste att han måste fejka!
Så när jag stod där vid kistan så såg han sovande ut och jag log, när som helst öppnar han ögonen och börjar tjafsa med mig envist.. men det gjorde han inte. Då kom mamma och min styvpappa in. Dom var inte heller ledsna (och här kommer det riktigt sjuka..). Vi stänger locket och börjar diskutera att vi ville att min bror från och med nu skulle heta Jenny genom hela begravnings cermonin.. så vi döper om honom.
Plötsligt så öppnas locket och min bror sitter där och tittar på oss argt och säger "ni måste skämta med mig?".
Hur kan man drömma något sånt? Någon som kan tyda sånt här? Det var så himla verkligt dessutom.

Nu ska jag ta och laga mat att skämma bort min man med.

2 kommentarer:

  1. jösses, aaaaaa de va en skum dröm hurru du! JENNY!! med vänliga hälsningar din bror ;P

    SvaraRadera